Vliv ceny na zisk
Cena produktu či služby má zásadní vliv na to, v jaké míře tento produkt či služba přispívá k ziskovosti firmy.…
Číst více
Cena, se kterou vstupujeme na trh. Zaváděcí cena je často nižší než cena, za kterou se zboží či služby budou prodávat později.
Zaváděcí cenu je nutné komunikovat všem, kterým se za tuto cenu zboží či služby prodávají. A zároveň sdělit, v jakém časovém horizontu se cena bude měnit. Pouze tak lze efektivně využít zaváděcí cenu pro získání nových zákazníků.
Více v našem návodu pro začínající.
|Penetrační strategie|
Cena produktu či služby má zásadní vliv na to, v jaké míře tento produkt či služba přispívá k ziskovosti firmy.…
Číst víceNastává poté, kdy má firma již nějakou dobu své ceny nastaveny a potřebuje je upravit. Kontrola ceny by měla probíhat…
Číst vícePokud zákazníci vidí při koupi podobný výrobek ve třech cenových kategoriích, budou automaticky předpokládat, že výrobek s nejnižší cenou bude…
Číst víceCenová válka nastává, když jedna firma sníží ceny svých produktů či služeb a další firmy se s ní snaží udržet…
Číst víceSchopnost odlišit se od konkurence. Z pohledu cenotvorby velmi důležitý aspekt, který pomáhá prosadit vyšší ceny i ve velmi konkurenčním…
Číst víceZiskový klient je takový klient, který generuje firmě zisk. To znamená, že koupil zboží a služby s dostatečnou marží. A…
Číst víceHodinová sazba (hodinovka) je sazba, která se účtuje za hodinu odvedené práce. U začínajícího živnostníka má tu výhodu, že dostane…
Číst víceNáklady jsou peněžní částky, které firma vynaložila, aby dokázala vyrobit/vytvořit a dodat zákazníkovi produkty či služby. Náklady jsou například -…
Číst víceSlužba jako produkt je označení pro službu, která se prodává jako předem určený balíček s konkrétním výsledkem. Mnoho služeb se…
Číst víceJe nejnižší cena, za kterou může firma prodávat. Částečně odpovídá cenovému dnu. Minimální cena je taková cena, která ideálně zahrnuje…
Číst víceNákladová cenotvorba tvoří cenu pečlivým propočítáním nákladů a přičtením marže. Velkou nevýhodou této cenotvorby je to, že se soustředí pouze…
Číst víceZdražení se někdy používá jako nástroj pro tzv. ztišení prodeje. Pro ztišení prodeje se musí jednat o zdražení, které je…
Číst víceKonkurenceschopná cena je cena, která je schopná uspět v konkurenčním prostředí. Nejedná se pouze o cenu nižší, prosadit se může…
Číst vícePro dlouhodobý úspěch firmy je nutné cenu pravidelně upravovat tak, aby byla dlouhodobě konkurenceschopná v měnících se tržních podmínkách. Procesu,…
Číst víceMarketingový pohled na cenotvorbu nezahrnuje tolik výpočetní postupy a cenové kalkulace, ale využívá poznatků psychologie a behaviorální ekonomie pro určení…
Číst víceOdpovídající cena je taková, kdy kvalita odpovídá ceně. Při extrémním nedostatku může cena za určité produkty vzrůst tak, že je…
Číst vícePředražené služby či produkty, jejichž kvalita neodpovídá ceně. Takto například Šmejdi prodávali zboží důchodcům nebo prodávají služby Klamatéři a tváří…
Číst víceCena odpovídá kvalitě (odpovídající cena) a zároveň je to cena dostatečně vysoká na to, aby firma mohla vytvářet zisk. Férová…
Číst více