Diferenciace
Schopnost odlišit se od konkurence. Z pohledu cenotvorby velmi důležitý aspekt, který pomáhá prosadit vyšší ceny i ve velmi konkurenčním…
Číst více
Ziskový klient je takový klient, který generuje firmě zisk. To znamená, že koupil zboží a služby s dostatečnou marží. A zároveň nevznikají vícenáklady na obsloužení kvůli konfliktní povaze klienta, tzv. klienti z pekel.
U firem prodávajících služby dochází k velkým ztrátám zisku u tzv. ztrátových klientů.
Schopnost odlišit se od konkurence. Z pohledu cenotvorby velmi důležitý aspekt, který pomáhá prosadit vyšší ceny i ve velmi konkurenčním…
Číst víceNákladová cenotvorba tvoří cenu pečlivým propočítáním nákladů a přičtením marže. Velkou nevýhodou této cenotvorby je to, že se soustředí pouze…
Číst víceZdražení se někdy používá jako nástroj pro tzv. ztišení prodeje. Pro ztišení prodeje se musí jednat o zdražení, které je…
Číst víceNastává poté, kdy má firma již nějakou dobu své ceny nastaveny a potřebuje je upravit. Kontrola ceny by měla probíhat…
Číst víceJe nejnižší cena, za kterou může firma prodávat. Částečně odpovídá cenovému dnu. Minimální cena je taková cena, která ideálně zahrnuje…
Číst víceNáklady jsou peněžní částky, které firma vynaložila, aby dokázala vyrobit/vytvořit a dodat zákazníkovi produkty či služby. Náklady jsou například -…
Číst víceSlužba jako produkt je označení pro službu, která se prodává jako předem určený balíček s konkrétním výsledkem. Mnoho služeb se…
Číst víceHodinová sazba (hodinovka) je sazba, která se účtuje za hodinu odvedené práce. U začínajícího živnostníka má tu výhodu, že dostane…
Číst víceCenová válka nastává, když jedna firma sníží ceny svých produktů či služeb a další firmy se s ní snaží udržet…
Číst vícePokud zákazníci vidí při koupi podobný výrobek ve třech cenových kategoriích, budou automaticky předpokládat, že výrobek s nejnižší cenou bude…
Číst víceCena, se kterou vstupujeme na trh. Zaváděcí cena je často nižší než cena, za kterou se zboží či služby budou…
Číst víceCena produktu či služby má zásadní vliv na to, v jaké míře tento produkt či služba přispívá k ziskovosti firmy.…
Číst víceKonkurenceschopná cena je cena, která je schopná uspět v konkurenčním prostředí. Nejedná se pouze o cenu nižší, prosadit se může…
Číst vícePro dlouhodobý úspěch firmy je nutné cenu pravidelně upravovat tak, aby byla dlouhodobě konkurenceschopná v měnících se tržních podmínkách. Procesu,…
Číst víceMarketingový pohled na cenotvorbu nezahrnuje tolik výpočetní postupy a cenové kalkulace, ale využívá poznatků psychologie a behaviorální ekonomie pro určení…
Číst víceOdpovídající cena je taková, kdy kvalita odpovídá ceně. Při extrémním nedostatku může cena za určité produkty vzrůst tak, že je…
Číst vícePředražené služby či produkty, jejichž kvalita neodpovídá ceně. Takto například Šmejdi prodávali zboží důchodcům nebo prodávají služby Klamatéři a tváří…
Číst víceCena odpovídá kvalitě (odpovídající cena) a zároveň je to cena dostatečně vysoká na to, aby firma mohla vytvářet zisk. Férová…
Číst více