Kategorie pojmů:
Zdražování

Nejčastější pojmy a témata ze světa cenotvorby a škálování. Najdete v nich vysvětlení i ukázky jak na to.

Kategorie pojmů
  • Všechny kategorie
  • Základní pricingové pojmy (27)
  • Nastavení ceny (26)
  • Zdražování (17)
  • Psychologie cen (8)
  • Value pricing (7)
  • Architektura služeb (3)
Vyhledat pojem dle názvu
Řazení

Hodinová sazba

Hodinová sazba (hodinovka) je sazba, která se účtuje za hodinu odvedené práce.  U začínajícího živnostníka má tu výhodu, že dostane…

Číst více

Cenová válka

Cenová válka nastává,  když jedna firma sníží ceny svých produktů či služeb a další firmy se s ní snaží udržet…

Číst více

Zaváděcí cena

Cena, se kterou vstupujeme na trh. Zaváděcí cena je často nižší než cena, za kterou se zboží či služby budou…

Číst více

Vliv ceny na zisk

Cena produktu či služby má zásadní vliv na to, v jaké míře tento produkt či služba přispívá k ziskovosti firmy.…

Číst více

Revize ceny

Nastává poté, kdy má firma již nějakou dobu své ceny nastaveny a potřebuje je upravit. Kontrola ceny by měla probíhat…

Číst více

Konkurenceschopná cena

Konkurenceschopná cena je cena, která je schopná uspět v konkurenčním prostředí. Nejedná se pouze o cenu nižší, prosadit se může…

Číst více

Odpovídající cena

Odpovídající cena je taková, kdy kvalita odpovídá ceně.  Při extrémním nedostatku může cena za určité produkty vzrůst tak, že je…

Číst více

Neférová cena

Předražené služby či produkty, jejichž kvalita neodpovídá ceně.  Takto například Šmejdi prodávali zboží důchodcům nebo prodávají služby Klamatéři a tváří…

Číst více

Férová cena

Cena odpovídá kvalitě (odpovídající cena) a zároveň je to cena dostatečně vysoká na to, aby firma mohla vytvářet zisk. Férová…

Číst více

Cenové dno

Cenové dno je  minimální cena, za kterou může firma prodávat, aby si udržela ziskovost. Většinou se tato minimální cena určí…

Číst více

Špatná cena

Špatná cena je taková, která firmě nedovolí vytvářet zisk, nepokryje náklady nebo jen neumožní dobře platit zaměstnance (příliš nízká cena).…

Číst více

Posun cenového stropu

Posun cenového stropu (nebo také maximální ceny) znamená změnit očekávání lidí ohledně ceny. Pokud prodáte něco dráž, zvednete tím cenový…

Číst více

Správná cena

Správně nastavená cena vede ke zdravému zisku, spokojeným klientům, a často i k rychlému růstu. Správně nastavená cena vybalancovává ziskovost,…

Číst více

Cenový strop

Cenový strop (price ceiling) je nejvyšší cena za dané zboží či služby, za kterou je klient ochoten nakoupit. Cenový strop…

Číst více

Cena

Cena je výše peněžní úhrady za zakoupené služby či výrobky. Cena vyjadřuje finanční hodnotu zboží či služby. Cenu stanovujeme procesem…

Číst více